Skip to main content

Trashëgimia jonë frymërore





Kur mendoj mbi historinë e besimit të krishterë në trevat shqiptare janë disa pyetje që më vijnë ndër mend. Si psh: Kush e solli ungjillin për herë të parë në Shqipëri? Dhe cilin ungjill e solli këtu? Cili dokument e mbështet këtë fakt historik? Këto janë disa pyetje që më bëjnë të reflektojmë mbi historinë e besimit të krishterë në trevat shqipfolëse.
Kur flasim për trashëgiminë, ajo nënkupton diçka që paraardhësit tanë e kanë pasur në pronësi ose në kulturën dhe traditat e tyre të cilën gjeneratat pasardhëse e përfitojnë si dhuratë dhe vazhdojnë ta përcjellin tek gjeneratat që vijnë pas tyre.
Por ashtu si ekziston një trashëgimi fizike që kalon nga shekulli në shekull,  një trashëgimi kulturore dhe tradicionale që përcillet përgjatë shekujve, ashtu besoj se ekziston edhe një trashëgimi frymërore mbi një komb, mbi një vend dhe mbi një popull të caktuar. Në fakt trashëgimia frymërore mund të jetë edhe mbi një familje të caktuar që ka ndjekur Perëndinë dhe e ka kërkuar atë nga njëri brez tek tjetri.
Shembull i gjallë i trashëgimisë frymërore mbi një popull janë Judenjtë (ose hebrenjtë). Ata, që nga momenti që u krijuan si komb, Perëndia i bekoi dhe u dha një trashëgimi frymërore që sot e kësaj dite i ndjek nga pas dhe pavarësisht xhelozisë që kombet e ndryshme kanë ndaj tyre, ata ngelen populli më i bekuar në historinë e njerëzimit.
Nga ky popull doli edhe Shpëtimtari i botës, Jezu Krishti nga Nazareti. Nga ky popull i bekuar na dolën edhe Shkrimet e Shenjta. Nga ky popull dolën apostujt e shenjtë të Perëndisë dhe ja ku jemi sot me një besim të krishterë të përhapur kudo në botë.
 Predikuesit e parë të Lajmit të Mirë (që është fjalë për fjalë përkthimi i fjalës ‘ungjilli’) ishin nga ky popull, pra 12 apostujt e Jezusit. Kështu filloi krishterimi, nga ndjekësit e Krishtit që shpërndanë Lajmin e Mirë të shpëtimit dhe faljes së mëkateve. Edhe pse lajmëtarët e ungjillit ishin të shumtë dhe të parët ishin të gjithë hebrenj, lajmi i mirë filloi të shpërndahej edhe tek kombet e tjera pagane në rajon dhe më vonë filloi të shpërndahej edhe në Evropë.
Këtu gjen fillesën edhe ajo që dua të ndaj në lidhje me trevat shqiptare. Historikisht shqiptarët kanë banuar zonën e asaj kohe që quhej Iliri. Dhe në këto treva kishte fise Ilire (prej nga vijnë edhe shqiptarët) të cilët si edhe shumë kombe të tjera ishin pagan dhe besonin në hyjni pagane që nuk kishin një lidhje me Perëndinë Krijuesin që hebrenjtë kishin shekuj që e njihnin dhe ndiqnin.
Në këto treva Ilire erdhi një nga apostujt e parë të Krishtit që quhet apostull Pali. Ai ishte hebre, nga fisi i Beniaminit. Atij Zoti Jezus iu shfaq në vegim dhe e zgjodhi me qëllim që ta çonte lajmin e mirë tek kombet pagane, pra ato që nuk ishin nga prejardhja izraelite.
Apostulli Pal i shërbeu Zotit Jezus në kombe të ndryshme dhe filloi shërbesën siç duket fillimisht në Jerusalem dhe e çoi atë deri në Ilirukum para viteve  57–58 p.K. kur supozohet që ai shkroi  letrën e Romakëve. Dihet që pas shkrimit të kësaj letre apostulli Pal ka vazhduar udhëtimet e tij deri në martirizimin nga pushteti romak.
Por ku është rëndësia e kësaj që shikojmë këtu?
Së pari, ky dokument dëshmon që krishterimi në trevat shqiptare (ilire) është një krishterim që ka fillesat në shekullin e parë të erës sonë dhe arriti tek këto treva para se arriti tek vendet që sot njihen si tradicionalisht të krishtera, si vendet perëndimore Evropiane. Pra para se Pali shkoi në Romë ai tashmë kishte ardhur në trevat e shqiptarëve.
Së dyti, lajmi i mirë që Pali predikoi ishte ungjilli autentik me shenja dhe mrekulli (lexo Romakëve 15:19).Pra ishte lajmi i mirë dhe i plotë në kuptimin më të thellë të fjalës. Pra ishte ai ungjill që ne e lexojmë në Biblën e Shenjtë. Pali nuk predikoi as protestanizmin, as katolicizmin dhe as orthodoksizmin, sepse në kohën e tij, këto denominacione të krishtera nuk ekzistonin ende. Pra Ilirët e parë që besuan tek Krishti quheshin të krishterë pa asnjë shtesë tjetër, dhe shqiptarët e parë që përqafuan Krishtin do të quheshin njëlloj, pra të krishterë për nga besimi. Kjo do të thotë që trashëgimia frymërore që shqiptarët e hershëm fituan ishte besimi tek lajmi i mirë i Jezu Krishtit, besimi tek Ungjilli i panjollë dhe i pastër nga çdo devijim njerëzor.Historia nuk tregon se sa veta besuan në Iliri në shekullin e parë, por disa fakte tregojnë që në Durrës kishte disa familje që besuan tek Krishti që në vitet 58 p.K.( Robert Elsie, The Christian Saints of Albania)
Së treti, të kesh një apostull të rangut të Palit, të vijë në Iliri dhe të predikojë dhe të hap kisha kudo që shkonte, nuk ka dyshim që të njëjtën gjë e bëri edhe në trevat Ilire. Iliria nuk ishte një qytet por një territor i tërë i banuar me fise të ndryshme. Pali ishte ekspert në ndërtimin e kishave, si një arkitekt i ditur (1 Korintasve 3:10) dhe këtë nuk e vë askush në dyshim, sepse historia tregon për kishat që ai themeloi. Prandaj nuk dyshojmë që ato që ai ka filluar në Ilirinë e lashtë duhet të kenë ndjekur Jezusin përgjatë shekujve.
Së katërti, kjo dëshmon që besimi i parë në këto treva ku shqiptarët sot jetojnë ka qenë besimi i krishterë. Dhe kjo është një trashëgimi në frymë, për këdo që jeton në trevat Ilire dhe e quan veten pasardhës të tyre. Pra shqiptarët paganë për herë të parë përqafuan besimin tek Zoti Jezu Krisht dhe e ndoqën Atë që nga shekulli i parë i erës sonë. Kjo vërtetë është një trashëgimi për të cilën duhet të jemi falenderues Perëndisë sepse shumë pak kombe e kanë pasur këtë privilegj që ta kenë ungjillin që nga fillimi i tij.
Është mirë t’i kthehesh shpesh herë historisë për të parë gjurmë të trashëgimisë frymërore që të parët tanë na kanë lënë. Kjo trashëgimi është tashmë aty si një thesar që nuk mund të zhduket. Po ka nga ato njerëz që nuk e pëlqejnë trashëgiminë frymërore dhe përpiqen ta fshehin atë, që drita e saj të mos ndriçojë brezat që po vijnë por lavdi Perëndisë që Ai nuk e ka braktisur kombin tonë dhe i ka dhënë njerëz që ende e besojnë Zotin Jezu Krisht dhe ndjekin Biblën e Shenjtë dhe i janë mirënjohës Atij, që zgjodhi të sillte ungjillin që në fillim në trevat Ilire.
Pavarësisht sesi historia e besimit ka vazhduar në trevat shqiptare për shkak të pushtimeve dhe sundimeve të ndryshme si dhe ndikimeve negative që kombet e tjera kanë ushtruar mbi popullin tonë, trashëgimia frymërore është aty, e pamposhtur nga ligësia dhe e vendosur përherë në Shkrimet e Shenjta që ungjilli erdhi në trevat shqiptare (Iliri) dhe u vendos që herët si një pishtarë që do të na ndiqte përgjatë shekujve deri në konsumimin e epokave dhe rikthimit tek sundimi i përhershëm i Perëndisë mbi krijimin e Tij.
Nëse ti je shqiptar dhe je i besimit të krishterë, ti je një nga pasardhësit e atyre Ilirëve të parë që ashtu si ti, vendosën të besojnë në lajmin e mirë të Jezus Krishtit dhe të besojnë tek Perëndia Krijues, që fal mëkatin përmes pendimit dhe besimit tek vepra sakrifikuese e Jezusit të kryqëzuar. Pra mbi të gjitha je kthyer në origjinën e besimit të parë tek Perëndia në këto treva dhe duhet të jesh krenar për një trashëgimi kaq të pasur frymërore që ke.
Dhe mënyra më e mirë për ta vazhduar këtë trashëgimi frymërore është përmes lutjeve tek Perëndia, në emrin e Zotit Jezus, që ai lajm i mirë që erdhi 2000 vjet më parë në këto treva të vazhdojë të predikohet, mësohet, shpallet dhe zbatohet përmes atyre që ia kanë dorëzuar jetën Perëndisë dhe Zotit tonë Jezu Krisht.

Popular posts from this blog

Kujdes çfarë dëgjoni!

Secili prej nesh këto ditë për shkak të karantinës duket se jemi të detyruar në një mënyrë ose tjetër të mendojmë se si do ta përdorim gjithë atë kohë që e kemi në dispozicion. Kjo përfshin shumë njerëz të cilët janë brenda shtëpive të tyre dhe ndoshta nuk e ushtrojnë dot profesionin nga shtëpia. Në po të njëjtin grup janë edhe ata të papunë dhe të rinj që  tani kanë më shumë kohë në dispozicion për të harxhuar. Por çfarë ndodh me njeriun i cili është i mbyllur brenda për një kohë të gjatë. Ai/ajo do të shikojë për mënyra për të dalë jashtë ambientit ku ndodhet. Dhe nëse jeton në një pallat, ku mundësia për pak ajër mund të jetë ballkoni, atëherë ngelet që çdo gjë mediatike mund të na tundoj si një der ë për të dalë jasht ë . Kjo është dalja me e shpejtë nga realiteti dhe celularët, tabletat, televizori dhe kompjuteri duken si mundësitë më të shpejta për k ët ë gj ë. Por në vend që të marrim ajër të pastër ose të pushojmë sytë nga bukuria e krijimit, bota virtuale n...

Skllaveria e diteve te sotme dhe Shabati Biblik

" Do të punosh gjashtë ditë dhe gjatë këtyre ditëve do të bësh çdo punë tënden, ‎por dita e shtatë është e shtuna, e shenjtë për Zotin, Perëndinë tënd; nuk do të bësh gjatë kësaj dite ASNJË punë, as ti, as biri yt, as bija jote, as shërbëtori, as shërbëtorja...asnjë nga kafshët e tua...me qëllim që....të çlodhen si ti.  Ligji i Përtërirë 5:13-15 ‎Të punosh çdo ditë, siç ndodh në shumë biznese shqiptare është modeli skllavërues i kohës së lashtë të Egjiptit. Kjo kulturë e pangopësisë ndaj lekut përpiqet të hyjë në bashkësinë e shenjtë të shenjtorëve, e maskuar si "sakrificë për Zotin" por duhet kujtuar sërish që Perëndia asnjëherë nuk e shkel Fjalën e Tij. ‎Çlodhja jote është po aq e rëndësishme sa edhe puna që bën. A nuk po përparojnë spitalet dhe klinikat në vendin tonë pikërisht nga kjo murtajë që është në mes nesh, kjo e punuar nga e hëna deri të dielë, që privon shqiptarët nga çlodhja kaq e nevojshme, dhe nga koha me familjet dhe fëmijët e tyre, që...

Jeteshkrimi qe duhet lexuar: "Jeta Ime" nga Sevasti Qiriazi - Dako

Libri “ Jeta Ime” nga Sevasti Qiriazi – Dako Rrallë herë më ndodh që pasi të kem lexuar një libër të kem një dëshirë të thellë për të shkruar mbi të, thjeshtë si një mirënjohje ndaj autorit për frymëzimin ose ndikimin që lanë tek unë me veprën e tyre. E di që jam shumë vonë për ta bërë këtë në rastin e Sevastisë, duke qenë që ajo nuk rron më, por prapseprap nuk e shtyj dot këtë ndjesi që pata pasi e lexova jetëshkrimin e saj kaq mbresëlënës.   Së pari një falenderim shkon për ata që punuan dhe e përgatitën për botim këtë vepër të rrallë me vlerë të jashtëzakonshme për popullin tonë dhe për çdo atdhedashës sepse materiali në fjalë nuk është vetëm autobiografi por është edhe histori, edhe gjeografi, kulturë, është trashëgimi dhe një vepër që do ta bëj krenar këdo që është shqiptar sepse vepra në fjalë mishëron frymën shqiptare të vërtetë, dashurinë për kombin dhe për atdheun dhe për gjuhën shqipe. Puna e zonjës Dana Stucky dhe grupit të punës që e ndihmoi atë është vër...