Skip to main content

Jeteshkrimi qe duhet lexuar: "Jeta Ime" nga Sevasti Qiriazi - Dako





Libri “ Jeta Ime” nga Sevasti Qiriazi – Dako

Rrallë herë më ndodh që pasi të kem lexuar një libër të kem një dëshirë të thellë për të shkruar mbi të, thjeshtë si një mirënjohje ndaj autorit për frymëzimin ose ndikimin që lanë tek unë me veprën e tyre. E di që jam shumë vonë për ta bërë këtë në rastin e Sevastisë, duke qenë që ajo nuk rron më, por prapseprap nuk e shtyj dot këtë ndjesi që pata pasi e lexova jetëshkrimin e saj kaq mbresëlënës.
 Së pari një falenderim shkon për ata që punuan dhe e përgatitën për botim këtë vepër të rrallë me vlerë të jashtëzakonshme për popullin tonë dhe për çdo atdhedashës sepse materiali në fjalë nuk është vetëm autobiografi por është edhe histori, edhe gjeografi, kulturë, është trashëgimi dhe një vepër që do ta bëj krenar këdo që është shqiptar sepse vepra në fjalë mishëron frymën shqiptare të vërtetë, dashurinë për kombin dhe për atdheun dhe për gjuhën shqipe. Puna e zonjës Dana Stucky dhe grupit të punës që e ndihmoi atë është vërtetë për tu admiruar dhe i jam shumë mirënjohës atyre që harxhuan kohën dhe mundin e tyre për ta sjellë këtë vepër në duar të lexuesve shqiptarë dhe të huaj (sepse mund ta blini edhe në anglisht) përmes Institutit për Studime Shqiptare dhe Protestante. Në fakt kam vendosur që miqve të mi të huaj tua jap këtë libër si dhuratë sepse do të ishte pikërisht kjo ndjesi për shqiptarët që do të doja ta kishin kur largoheshin nga Shqipëria, sepse jo çdo shqiptar mishëron frymën shqiptare, ashtu siç ndodh edhe me kombet e tjera. Por jeta e familjes Qiriazi dhe në këtë rast të Sevastisë është vërtetë një pasqyre e një familjeje të vërtetë shqiptare që sakrifikoi kaq shume për kombin tonë dhe për ndriqimin e tij në rrugë drejtë pavarësisë jo vetëm territoriale por edhe gjuhësore dhe shpirtërore. Dana Stucky thotë për librin: “ Le të mbetet kjo histori e sakrificës për të tjerët frymëzim dhe edukim për brezin e ri të heronjve shqiptarë.”
Pikërisht kjo histori duhet lexuar që të mund ta kuptoni një dimension të një heroine shqiptare që bëri diçka që askush më parë nuk e bëri, që luftoi me dy forca kundërshtuese të Shqipërisë të asaj kohe që nuk i rezistuan shtete të tëra dhe doli fitimtare në brezin e saj.
Është pikërisht kjo frymë që e përshkruan tërë këtë vepër të saj dhe fillon me një thënie tek kapitulli i parë: UNË JAM SHQIPTARE.
Të fillosh një jetëshkrim me këto fjalë tregon një kuptim të qartë identiteti në një kohë kur pikërisht armiqtë e shqiptarëve po përpiqeshin të zhduknin këtë identitet duke shtyrë me forcë që populli ynë të shkollohej në gjuhën turke, arabe ose greke. Në ditët e sotme kjo mund të duket jo edhe aq e rëndësishme sepse populli ynë tashmë ka fituar pavarsinë dhe nuk vuan nga kompleksi i identitetit kombëtar, por në vitet që kjo është shkruar nuk ishte kështu. Presioni për tu identifikuar si joshqiptarë ishte i vazhdueshëm dhe rezistenca e familjes Qiriazi së bashku me shumë atdhedashës të tjerë tregon frymën e vërtetë shqiptare, që nuk iu dorëzua armiqve të saj përgjatë shumë brezave në histori. Por koha para pavarësisë së Shqipërisë dhe momenti historik në të cilën jetuan brezi i Sevastisë dhe familjes së saj është një brez vendimtar në vendosjen e drejtimit se ku do të shkonte kombi ynë dhe si do të përfundonte çështja e gjuhës sonë dhe kufinjve tanë.
Libri hedh dritë mbi disa të vërteta historike që ndoshta shumë shqiptarë nuk i kanë lexuar kurrë dhe duke qenë se autorja ka qenë e mirëedukuar, dhe gruaja e para shqiptare që ka mbaruar edukimin universitar, kjo biografi është një thesar i rrallë që fatmirësisht është sot në duart tona për ta studiuar dhe për të marr një tabllo më të qartë të kësaj pjesë të historisë së Shqipërisë që nuk ka shumë dritë.
Thjeshtë një fakt kur autorja përshkruan qytetin e Korçës me numrin e banorëve, me përkatësinë e tyre fetare, më shkollat dhe edukimin në vend të jep një pamje më të qartë edhe nga ana demografike dhe gjeo-politike të vendit dhe shqiptarëve të atyre viteve.
Libri ka shumë elemente të jetës familjare shqiptare, sepse Sevastia mbi të gjitha përshkruan familjen e saj, vëllezërit dhe motrat, prindërit, prejardhjen e tyre, largimin për në Manastir për shkak të përndjekjes, dashurinë që kishte përjetuar nga familja e saj dhe shumë gjëra të tjera interesante që do ta bëjnë lexuesin të bie në dashuri sërish me vlerat e mëdha të familjes shqiptare dhe të kombit tonë në përgjithësi. Duke qenë se po jetojmë në një kohë ku shumë prej këtyre vlerave po humbin disa ndoshta do ti lexojnë këto gjëra dhe do t’u duket sikur vlerat e tilla janë vetëm për brezat që shkuan dhe jo më për ne. Prandaj edhe leximi i këtij libri do të shërbej për të mirë edhe në këtë aspekt – që vlerat shqiptare mbeten të tilla dhe janë për secilën gjeneratë që do t’i përvehtësoj.
Historia e Gjergj Kastriotit rrëfehet nga goja e babait të saj dhe për disa prej nesh duket sikur po na e tregon edhe neve sërish së bashku me ta, duke bërë këtë histori te gjallë sërish në mesin tonë, ashtu siç e dëgjuan fëmijët shqiptarë nëj shekull para nesh! Edhe pse populli shqiptar ishte vazhdimisht nën kërcënimin otoman drejt shkombëtarizimit të tij, duket qartë nga vëzhgimi i autores që familjet shqiptare e ruanin frymën atëdhedashëse brenda vatrave të tyre duke frymëzuar kalamajtë e tyre se jemi bijtë e Shqipërisë dhe do të luftojmë për të drejtat e kombit tonë.
Historia e familjes Qiriazi, prindërve të Sevastisë dhe vëllezërve të saj Gjerasimit dhe Gjergjit, sakrificat e tyre, humbja e pasurisë dhe fillimi i jetës së re në Manastir, historia e “parave të bardha për ditët e zeza” janë disa nga gurët e çmuar të këtij libri që tregojnë një dashuri të pastër dhe plot sakrifica  si dhe një përkushtim të jashtëzakonshëm për ta ruajtur familjen dhe për të bërë të pamundurën që ata të ishin të sigurt dhe të ecnin përpara.
Familja e Sevastisë ra në kontakt me misionarët amerikanë që në  atë kohë ndodheshin në Manastir dhe banonin në shtëpinë ngjitur me ta. Aty ata kishin një shkollë si dhe bënëin shërbesat e së Dieles. Amerikani i mirë, siç quhej Z. Xheni tregoi kujdes të veçantë për Sevastinë kur ajo ishte fëmijë dhe e sëmurë nga ethet e malaries. Këtu si duket fillon edhe pjesa e historisë së njohjes me ungjillorët e parë nga ana e kësaj familjeje. Në fakt këtu tek kjo shkollë e tyre filloi të shkonte edhe Sevastia. Gjerasimi filloi të njihej me z.Xheni më shumë sepse ky i bëri ftesë për të marrë mësime anglishteje. Kjo pjesë e historisë së Gjerasimit është pjesa vendimtare që i jep drejtim jetës së Sevastisë sepse është më se e qartë nga libri që Gjerasimi ishte personi kyç që ndikoi në trajektoren jetësore të Sevastisë. Ishte ai, që pasi vet u shkollua dhe mori arsimimin në shkollë amerikane, insistoi dhe bëri rrugë që Sevastia të mbaronte universitetin dhe të bëhej ajo që edhe u bë, mësuesja e parë shqiptare që edukoi vajzat shqiptare në gjuhën shqipe.
Për të thotë Sevastia “ Ai (Gjerasimi) u kujdes në mënyrë të posaçme që të më nguliste në mendje vlerën e vërtetë të shkollimit dhe nevojën  për të punuar për ndriçimin dhe mëkëmbjen e popullit tonë. Ai ishte njeriu që më mësoi të shkruaja dhe të lexoja gjuhën e nënës. Fryma e patriotizmit që ai mbolli në zemrën time hodhi rrënjë të thella dhe dha fryte në vitet e mëvonshme”. Ose në një rast tjetër shkruan “ Gjerasimi interesohej shumë për studimet e mia dhe ndiqte me vëmendje përparimin tim. Qysh në fillim ai po më mbrunte dhe po më mësonte të shihja vlerën e një jete të arsimuar dhe të dobishme. Ai më tregonte histori nga udhëtimet e tij nëpër Shqipëri, të cilat më jepnin një tablo të gjallë të jetës dhe të kushteve të jetesës së djemve e vajzave në vendin tonë dhe më tërhiqte vëmendjen drejt nevojave të tyre të mëdha.”..Më vonë shkruan për edukimin e saj në kolegj : “ E kujtoj si një nga bekimet e mëdha të jetës sime ditën kur vëllai më njoftoi se e kishte rregulluar që unë të vazhdoja studimet e mia në Kolegjin e vashave në Konstatinopojë. Ishte vërtetë një ngjarje e madhe sepse unë isha shqiptarja e parë që mbaronte kolegj.”
Ky libër ka shumë histori prekëse, përshkruan një luftë të ashpër me autoritetet turke dhe klerit grek për ta hapur shkollën dhe për të vazhduar mësimin në gjuhën shqipe në Korçë. Sevastia së bashku me Parashqevinë kanë pjesë të ndryshme në këtë jetëshkrim që tregojnë një dashuri midis tyre dhe një besnikëri të jashtëzakonshme ndaj misionit të tyre hyjnor për të ndriçuar kombin shqiptar. Shkollimi i tyre në shkollat amerikane të asaj kohe dhe besimi i tyre ungjillor si dhe ndikimi i komunitetit misionar protestant përgjatë këtij rrugëtimi fisnik, ka lënë një trashëgimi kaq të pasur jo vetëm popullit tonë shqiptar por edhe komunitetit ungjillor në Shqipëri dhe kjo familje është fillesa e bekuar e besimit ungjillor shqiptar.
Jam shumë krenar që ky libër është sot në libraritë tona. Nuk dua të harxhoj më shumë kohë duke përshkruar atë që mund ta lexoni vet në kohën tuaj dhe të kënaqeni me historitë dhe heroizmin e kësaj gruaje dhe familjes së saj. Edhe pse historia nuk ka një përfundim të mirë, ashtu siç do të donim të dëgjonim për heronjtë tanë, në rastin e Sevastisë është vepra e saj ajo që na frymëzon dhe mbetet gjallë. Kjo familje i ka dhënë shumë historisë sonë kombëtare dhe aq më tepër neve që jemi ungjillorë për nga besimi.
Të shkruash shqip, të flasësh shqip, të kesh libra në shqip dhe t’i edukosh vajzat ( që në shekullin 19  ishte diçka e paimagjinueshme për vajzat në trevat tona për shkak të mentalitetit dhe armiqve tanë) janë vlera që jo vetëm ne por edhe të gjitha kombet përreth i admirojnë. Janë cilësi hyjnore që vetëm dikush që e do kombin me dashurinë e Perëndisë mund t’i përçojë dhe të sakrifikojë për to.
Jetëshkrimin “ Jeta Ime” mund ta lexoni me një frymë. Është nga ato biografi kaq bukur të përpiluara saqë po të ishte gjallë Sevastia sot, me siguri do të merrte një çmim për mënyrën sesi e ka përçuar mesazhin e saj. Ju inkurajoj ta blini dhe ta lexoni dhe pastaj tua jepni edhe të tjerëve. Ndërsa për të huajt që njihni, mund tua bëni edhe dhuratë. Ky libër do të ishte një pamje më reale e shpirtit shqiptar që për fat të keq shumë më shpesh ka filluar të mungojë në mesin tonë. Por për shqiptarët e vërtetë këto vlera janë akoma gjallë: besë, shpresë dhe dashuri. Ju uroj një lexim të këndshëm!
______________________________________________________________________________

Thëniet e Sevasti Qiriazi Dakos në këtë libër që më frymëzuan:
“I quaj heronj ata që sakrifikojnë veten për hir të të tjerëve dhe jo ata që sakrifikojnë të tjerët për hir të vetes.”
“Nuk kam asnjë ndjesi të keqe dhe as edhe ndonjë dëshirë për tu shkaktuar dhimbje të tjerëve. Nëse faktet e mia shkaktojnë dhimbje, nuk është faji im. Është faji i atyre që i bënë të këqijat dhe tejshpuan zemrat e të pafajshmëve.”
“Hakmarrja është një mallkim i vërtetë pasi i rrëmben vendit lulen e rinisë së tij dhe shkakton shumë mjerim.”
“Kam vendosur t’ia kushtoj jetën ndriçimit dhe mëkëmbjes së motrave të mia shqiptare.”
“Duke dhënë mësim ne nxëmë më tepër.”
“Çdo gjë fillon me ide.”
“Asnjë vepër e mirë nuk ikën pa lënë gjurmë. Perëndia e shumëfishon farën e mirë dhe i shton frytet e drejtësisë.”
“Unë besoj se asnjë vajzë nuk mund të arsimohet pa zhvilluar edhe natyrën e saj morale dhe se, ndërsa pjesët e tjera të zhvillimit të saj janë të mira dhe të nderuara, më e larta cilësi ndër to është karakteri moral.”

Popular posts from this blog

Kujdes çfarë dëgjoni!

Secili prej nesh këto ditë për shkak të karantinës duket se jemi të detyruar në një mënyrë ose tjetër të mendojmë se si do ta përdorim gjithë atë kohë që e kemi në dispozicion. Kjo përfshin shumë njerëz të cilët janë brenda shtëpive të tyre dhe ndoshta nuk e ushtrojnë dot profesionin nga shtëpia. Në po të njëjtin grup janë edhe ata të papunë dhe të rinj që  tani kanë më shumë kohë në dispozicion për të harxhuar. Por çfarë ndodh me njeriun i cili është i mbyllur brenda për një kohë të gjatë. Ai/ajo do të shikojë për mënyra për të dalë jashtë ambientit ku ndodhet. Dhe nëse jeton në një pallat, ku mundësia për pak ajër mund të jetë ballkoni, atëherë ngelet që çdo gjë mediatike mund të na tundoj si një der ë për të dalë jasht ë . Kjo është dalja me e shpejtë nga realiteti dhe celularët, tabletat, televizori dhe kompjuteri duken si mundësitë më të shpejta për k ët ë gj ë. Por në vend që të marrim ajër të pastër ose të pushojmë sytë nga bukuria e krijimit, bota virtuale nuk m

Skllaveria e diteve te sotme dhe Shabati Biblik

" Do të punosh gjashtë ditë dhe gjatë këtyre ditëve do të bësh çdo punë tënden, ‎por dita e shtatë është e shtuna, e shenjtë për Zotin, Perëndinë tënd; nuk do të bësh gjatë kësaj dite ASNJË punë, as ti, as biri yt, as bija jote, as shërbëtori, as shërbëtorja...asnjë nga kafshët e tua...me qëllim që....të çlodhen si ti.  Ligji i Përtërirë 5:13-15 ‎Të punosh çdo ditë, siç ndodh në shumë biznese shqiptare është modeli skllavërues i kohës së lashtë të Egjiptit. Kjo kulturë e pangopësisë ndaj lekut përpiqet të hyjë në bashkësinë e shenjtë të shenjtorëve, e maskuar si "sakrificë për Zotin" por duhet kujtuar sërish që Perëndia asnjëherë nuk e shkel Fjalën e Tij. ‎Çlodhja jote është po aq e rëndësishme sa edhe puna që bën. A nuk po përparojnë spitalet dhe klinikat në vendin tonë pikërisht nga kjo murtajë që është në mes nesh, kjo e punuar nga e hëna deri të dielë, që privon shqiptarët nga çlodhja kaq e nevojshme, dhe nga koha me familjet dhe fëmijët e tyre, që

Jezusi dhe Jerusalemi

'Jerusalem...që i vret profetët dhe i vret me gurë ata që të janë dërguar! Sa herë kam dashur t’i mbledh bijtë e tu ashtu si i mbledh klloçka zogjtë e vet nën krahë, por ju nuk deshët !' Mateu 23:37 ‎Pushteti më i madh që njeriu ka në dorë është vullneti i tij personal. Ti e ke, unë e kam, të gjithë njerëzit e kanë një të tillë. Në fakt është një dhuratë nga vet Perëndia që, nëse përdoret siç duhet, na ndihmon të kalojmë përjetësinë me Të. Por është aq i rrezikshëm gjithashtu, nëse e përdorim gabimisht, sepse mund të na çoj drejtpërdrejt në Ferr! ‎Këtë vullnet të lirë njerëzit e kanë përdorur për të mirën e të tjerëve ose për skllavërimin e tyre. Mbi këtë vullnet të lirë nuk ka pushtet askush përveç teje për ta përdorur për të mirën më të lartë. Je ti ai ose ajo që vendos mënyrën sesi e përdor atë. Vendimet që ti i merr me vullnetin tënd të lirë ndikojnë jo vetëm tek ti por edhe tek partneri yt jetësor, tek fëmijët e tu, tek familja jote e gjërë, komuniteti yt si